Ondernemen = MVO
Voor ons is ondernemen per definitie maatschappelijk verantwoord. Ja, we zijn een organisatie met winstoogmerk, maar winst is niet alleen voor aandeelhouders. Die is ook voor medewerkers en de maatschappij. Bovendien is winst geen doel, maar een middel. Een middel om bij te dragen aan het welzijn van medewerkers en aan de wereld en de mensen om hen heen.
Goed voor ons, goed voor elders
Jij een kans, zij een kans
Voor iedereen die bij of via ons zijn of haar nieuwe baan vindt, doen we een donatie aan de Tika Foundation. Hiermee kan een kind in Nepal een half jaar naar school.
JINC
Waar je wordt geboren, bepaalt ook waar je staat bij het betreden van de arbeidsmarkt. Kinderen met een sociaaleconomische achterstand krijgen via JINC les in solliciteren en digitale vaardigheden van onze recruiters en consultants.
Care & Share
Ook organiseren we elk jaar de goede-doelen-pitch. Iedereen die dat wil mag het goede doel pitchen waarbij hij of zij zich persoonlijk betrokken voelt. Het goede doel met de meeste stemmen uit de organisatie ontvangt de jaarlijkse donatie van Solid Professionals.
Gezonde geest, gezond lichaam
Mensen maken de organisatie. Onze medewerkers zijn ons grootste goed en daarom vinden we het belangrijk dat zij lekker in hun vel zitten. Voor wie dat wil, hebben we in de achtertuin een gym waar ook bootcamp wordt gegeven. Daarnaast staat een vitaliteitscoach voor iedereen klaar die daar behoefte aan heeft. En als sponsor van de Maliebaanloop hebben we iedereen graag aan het hardlopen, maar we staan natuurlijk ook open voor andere (sport)sponsoring.
Wat goed voor ons is, moet ook goed voor anderen zijn. Daarom komt het fruit bij ons op kantoor van Fruitful Office, de koffie via 80 Days direct uit Nepal en het toiletpapier van The Good Roll. De bedrijfsfietsen zijn gemaakt door BrandBikes en we zitten in de transitie naar elektrisch rijden.
Ook op intellectueel gebied stimuleren we medewerkers. Met een jaarlijks boekenbudget van Youbedo zoeken medewerkers boeken uit die hen inspireren of die hen ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling. Van het aankoopbedrag gaat tot 12% naar een goed doel naar keuze.